۳۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۲۶

علی نيا:

روستاهای خراسان شمالی درشاخصهای مختلف از میانگین کشوری عقب هستند

روستاهای خراسان شمالی درشاخصهای مختلف از میانگین کشوری عقب هستند

بجنورد- معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: متاسفانه روستاهای این استان در بسیاری شاخص ها از میانگین کشوری عقب هستند که رفع این عقب ماندگی نیازمند اعتبار و همت بیشتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن علی نیا ظهر دوشنبه در جلسه هم اندیشی شوراهای بخش خراسان شمالی اظهار کرد: شوراها به عنوان حلقه های واسط بین دولت و ملت هستند كه مشكلات، خواسته ها و مسائل مردم را به دولت انتقال می دهند.

وی گفت: شوراها باید به منظور ارائه خدمات مناسب، تامین رفاه، آسایش و... مردم در راستای شعار سال گام بردارند.

علی نیا با اشاره به اینكه دولت بودجه و اعتباری را به منظور ارائه خدمات آنان به مردم اختصاص می دهد تصریح كرد: با توجه به شرایط اقتصادی كشور و استان، شوراهای اسلامی می بایست در هزینه كرد اعتبارات دقت لازم و كافی را داشته باشند و اعتبارات را براساس اولویت بندی پروژه ها هزینه كنند.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان شمالی افزود: تاكید دولت خودگردانی شهرداری ها و دهیاری ها از طریق ایجاد در آمد پایدار است.

علی نیا در ادامه گفت: متأسفانه خراسان شمالی دربسیاری از شاخص ها به خصوص در شاخص های روستایی از میانگین كشوری عقب تر است که رفع این عقب ماندگی نیازمند اعتبار و همت بیشتر است.

وی اظهار داشت: این استان در عمق عقب ماندگی روستاها از شاخص های كشوری قرار دارد كه با مدیریت درست هزینه ها می توان تا حدودی به توسعه روستاها كمك كرد.

این مسئول با بیان اینكه خراسان شمالی در بسیاری از شاخص های توسعه به ویژه در مناطق روستایی از میانگین كشوری عقب تر است، گفت: هم اكنون این استان در حوزه راه روستایی ۲۰ درصد و در حوزه آب روستایی پنج درصد از میانگین كشوری عقب تر است.

به گفته این مسئول علاوه بر این استان در حوزه آموزش و پرورش، آموزش عالی، بهداشت و ... عقب ماندگی دارد كه باید به رشد و توسعه هرچه سریع تر آنها توجه كرد.

وی با تاكید براین كه شوراها و دهیاری ها پروژه های لازم و ضروری روستاها را اولویت بندی كنند گفت: باید اقدامی صورت بگیرد تا اقتصاد روستا تقویت شود و مشكلاتی كه مردم با آن مواجه هستند رفع شود.

علی نیا توجه به آسفالت راه های روستایی، بازگشایی و بهسازی معابر، ترمیم كانال ها، بهداشت مدارس، مساجد و ... را از جمله وظایف دهیاران عنوان كرد.

کد خبر 2538273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha